Ana içeriğe atla

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ İÇİN AİLELERE ÖNEMLİ TAVSİYELER

Okul öncesi: Zorunlu eğitime henüz başlamamış çocukları kapsayan dönemin adıdır. Yaş aralığı vermek gerekirse okul öncesi, 3 yaş – 6 yaş arası çocuk grubunu ifade etmektedir. Peki, okul öncesi eğitimi nedir?
Okul öncesi eğitimi: Çocuğun fiziksel ve zihinsel olarak hem hayata, hem de zorunlu eğitim dönemine hazırlanmasını sağlayan eğitim sürecidir. Okul öncesi eğitim programı iyi planlandığında, ebeveynlerin ve eğitimcilerin etkin rol aldığı, verimli bir öğrenme ortamı oluşur. Okul öncesi eğitim döneminde çocuklar büyük kazanımlar sağlar.


Çocuğunuzu okul hayatına veya daha genel anlamıyla hayata hazırlarken okul öncesi dönemde kullanabileceğiniz eğitsel araçlar şunlardır
  • Okul öncesi eğitim kitapları: Boyama, kırpma, bulmaca türü kitaplar.
  • Okul öncesi eğitim siteleri: Eğitici animasyonlar, interaktif uygulamalar ve video içerikler.
  • Okul öncesi oyunları: Oyuncak, oyun, interaktif mobil oyunlar, web oyunları gibi içerikler.
  • Okul öncesi eğitim kurumları: Anaokulu, yuvalar, kulüpler ve benzeri kurumlar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Okul Öncesinde Paylaşma

Çocuklar ve Paylaşım Duygusu Bebek hareketlilik kazanıp annenin kucağından indiğinde, ‘anneden ayrı’ bir benlik kurmaya başlar artık. Emeklemeye ve yürümeye başlamakla birlikte kendini ve çevreyi daha iyi keşfetme fırsatını yakalar. Kendini keşfederken, kendini ve kendine ait olanları tanımlama ihtiyacı içindedir. “Ben” ve “benim” kelimeleri yavaş yavaş en sık kullandığı kelimeler olmaya başlar. Yürüme becerisinin gelişmesiyle birlikte, dünyayı keşfi kendi kontrolüne girer. Çevre, ulaşılacak noktalar ve incelenecek nesnelerle doludur. Geliştirmekte olduğu kontrol duygusunu nesnelere karşı da kullanmaya başlar. Açıkça kendine ait olan nesnelerin ötesine geçip, ulaşabildiği her nesneye “benim” demeye başlar. Bu dönem çocuklarının en temel bilişsel gelişim özelliği ben-merkezcil düşünmedir. Dünya hakkındaki kısıtlı bilgileri, yeni tanımlamaya başladıkları ”ben” çevresinde gelişmektedir çünkü. Bu nedenlerle, 2-3 yaş anne-babalarının en yaygın şikayetleri arsındadır çocuklarının ...

Okul Öncesinde Matematik Eğitimi

OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUĞU VE MATEMATİK     Matematik,adını duymamış olsalar bile, herkesin yaşamlarına sızmıştır.Yaşamın herhangi bir kesitini alın, matematiğe mutlaka rastlarsınız.Ben matematikten anlamam diyenler, aslında her gün matematikle iç içe yaşamaktadırlar. Her ülkede her düzeydeki eğitim kurumunda matematik öğretiminin gerekliliği hemen hemen tartışılmaz bir kanı olarak gelişmiştir. Hatta denilebilir ki, bir ulusun eğitim programında matematiğe ayrılan yer, o ulusun kendi dilini öğretmek için ayrılan yere eşdeğerdir.(MEB, 1998) incelendiğinde 4,5,6,7,8. sınıflarda 4’er saat olmak üzere sınıf düzeyinde %13,33; okul düzeyinde ise %13,33 oranında ağırlığa sahiptir. Bu yönüyle okul düzeyinde “Türkçe”den sonra ikinci sırada ağırlığı olan bir ders konumundadır.) Çünkü matematik insanlığın ortak düşünme aracıdır,ortak dildir. İnsanlar çevrelerini tanıdıkları andan itibaren matematiğe gereksinim duymuşlardır. Kişiyi etkileyen olaylardan başlayıp, evrenin yapısına kadar giden...

Okul Öncesinde Farklı Yaklaşımlar

MONTESSORI 1900’lerin başlarında Roma’da Maria Montessori tarafından geliştirilen  Montessori eğitiminin  merkezinde çocuk vardır ve öğretmen çevreyi hazırlamak ve çocuğun çevresi ile etkileşime geçmesinden sorumludur. Akademik gelişimi desteklemekle birlikte,  çocukların kendilerine özgü birey olduklarına ve kendi kapasiteleri doğrultusunda öğrendiklerine de odaklanmaktadır. Ayrıca, özgüven, inisiyatif, konsantrasyon, düzenlilik, ne istediğini bilme, bağımsızlık, başkalarına olan saygıyı geliştirme bu yaklaşımı nitelemektedir. Farklı yaş gruplarındaki çocukların aynı sınıflarda eğitim görmesine imkân veren yaklaşımın amacı, büyük yaş çocukların daha küçük yaş çocuklar için rol model olması;  büyük yaş çocuklar için de yardımlaşma ve özgüveninin desteklenmesidir. Montessori okullarında kullanılan oyuncaklar da sahip olduğu niteliklerle farklılıklar gösterir. Çocukların farklı duyu organları ile oyuncakları keşfetmeleri sağlayacak özgür bir ortam oluşturulur....